با این 9 روش باروری زنان را به طور طبیعی افزایش دهید



اگر به دنبال راه هایی برای تقویت باروری و افزایش باروری در زنان به صورت طبیعی هستید، باید بگوییم که داروهای مکمل و جایگزین زیادی وجود دارد که به شما در باروری کمک می کند. در این مقاله از دکتر چک بیشتر بخوانید در اینجا 9 روش طبیعی برای تقویت باروری آورده شده است. افزایش باروری در زنان خواب القا شده طبیعی یا هیپنوتیزم خواب القا شده برای درمان تعدادی از مشکلات مانند اضطراب، اختلالات خوردن و باروری استفاده می شود. تعدادی از متخصصان بر این باورند که خواب القایی با افزایش آرامش باروری را افزایش می دهد و شرایطی را برای بدن برای تولید نوزاد ایجاد می کند. حتما تعجب می کنید که استرس چگونه با باروری تداخل می کند. ما باید پاسخ دهیم که استرس واکنش مبارزه یا فرار را در بدن ایجاد می کند و بنابراین به بدن می گوید که هورمون هایی مانند کورتیزون ترشح کند. در نتیجه ترشح این هورمون ها تعادل بین هورمون های تخمک گذاری، باروری و لانه گزینی در بدن از بین می رود. بنابراین، کاهش استرس از طریق خواب القایی به افزایش باروری کمک می کند. هشدار: درست است که هیچ ارتباط علمی بین خواب القایی و افزایش باروری وجود ندارد، اما امتحان این روش خالی از لطف نیست زیرا به شما یا شانس باردار شدن شما آسیبی نمی رساند. یوگا یک روش ذهنی قدیمی است که شامل حرکات فیزیکی با تکنیک های تنفسی است. و مراقبه را با یکدیگر ترکیب می کند. مطالعات نشان داده اند که یوگا می تواند نرخ باروری را در بین زنانی که از فناوری کمک باروری استفاده می کنند، افزایش دهد. به این ترتیب میزان استرس و هورمون کورتیزول کاهش یافته و در نتیجه دیگر اختلالی در باروری ایجاد نخواهد کرد. علاوه بر این، یوگا به کاهش وزن کمک می کند و در نتیجه بدن را برای لقاح آماده می کند. : اگر انواع یوگا را انجام می دهید که باید در دمای بالا انجام شود، بهتر است تمرینات خود را در اتاق سردتر انجام دهید زیرا روش ایمن تری برای جنین در حال رشد است. به خاطر داشته باشید که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد یوگا به طور مستقیم به بهبود باروری کمک می کند، اما از آنجایی که تلاش برای باردار شدن با استرس همراه است، می توانید از این تمرینات برای کاهش استرس خود استفاده کنید. تکنیک های کاهش استرس علاوه بر یوگا و خواب القایی، سایر تکنیک های آرامش بخش مانند مدیتیشن، تخیل فعال و گفتار درمانی نیز می توانند به کاهش استرس کمک کنند. هشدار: اگرچه تکنیک‌های آرام‌سازی روشی عالی برای باردار شدن هستند، اما اگر شما بالای 35 سال سن دارید، 6 ماه است که برای باردار شدن تلاش کرده‌اید یا کمتر از 35 سال سن دارید و بیش از یک سال است که تلاش می‌کنید. بهتر است در مورد روشی که طب سوزنی در طب سوزنی استفاده می شود، با پزشک خود صحبت کنید تا انرژی مسدود شده را آزاد کرده و جریان خون را برای ایجاد تعادل نسبی در بدن افزایش دهد. طبق مطالعات انجام شده، سوزن ها سیستم عصبی را تحریک می کنند و آن را وادار به ترشح مواد شیمیایی می کنند. این مواد شیمیایی درد را تسکین می دهند و روند بهبود را تسریع می کنند. سوزاندن با افزایش جریان خون در اندام های تناسلی، تحریک تولید هورمون ها، تنظیم تخمک گذاری و کاهش استرس به بهبود باروری کمک می کند. علاوه بر خانم ها آقایان نیز می توانند از طب سوزنی استفاده کنند زیرا باعث افزایش کیفیت و تعداد اسپرم می شود. خود طب سوزنی ممکن است توصیه شود یا در ترکیب با روش های دیگر مانند داروهای گیاهی و مشاوره تغذیه استفاده شود. هشدار: فواید طب سوزنی در بین متخصصان مطرح می شود و برای اینکه این روش تاثیر مثبتی روی شما بگذارد باید در جلسات منظم طب سوزنی شرکت کنید که قطعا هزینه بالایی دارند. ورزش باعث افزایش باروری در زنان می شود ورزش را فراموش نکنید. ورزش به تناسب اندام کمک می کند که یکی از الزامات باروری است. باروری در زنانی که کمی ورزش می کنند افزایش می یابد. بعد از بارداری، ورزش می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت بارداری را کاهش دهد و دوره نقاهت پس از زایمان را تسریع کند. هشدار: ورزش بیش از حد به عنوان مثال، پنج ساعت ورزش شدید، باروری را دشوارتر می کند. کنترل وزن و درصد علل ناباروری شامل وزن کم یا زیاد است، بنابراین داشتن وزن ایده آل به باروری کمک می کند. بدن زنانی که شاخص توده بدنی آنها 18.4 یا کمتر است، دیگر هورمون استروژن تولید نمی کند و به همین دلیل سیکل های قاعدگی نامنظم می شود و از تخمک گذاری جلوگیری می کند. از طرفی اضافه وزن (شاخص توده بدنی 25 یا بالاتر) باعث تولید بیشتر استروژن و در نتیجه اختلال در قاعدگی و جلوگیری از تخمک گذاری می شود. اضافه وزن یکی از علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک است. . این سندرم باعث مشکلات باروری می شود. هشدار: قبل از کاهش یا افزایش وزن با پزشک مشورت کنید. هدف اصلی دستیابی به شاخص توده بدنی سالم با تغییر رژیم غذایی یا عادات ورزشی است. رژیم غذایی و تغذیه چربی های تک غیراشباع به طور مستقیم با افزایش باروری در ارتباط هستند. کربوهیدرات های قندی و چربی های ترانس را کاهش دهید. به خصوص سبزیجات با برگ تیره گزینه خوبی برای مصرف قبل از بارداری هستند. دارو و مکمل های ویتامین همانطور که یک رژیم غذایی سالم به افزایش باروری کمک می کند، به اندازه کافی مصرف کنید. تعدادی ویتامین خاص نیز به باروری کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که زنانی که مشکل باردار شدن دارند، کمبود تعدادی از مواد مغذی مانند ویتامین D، B6 و B12 دارند. آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و E با محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد به تقویت باروری کمک می کنند. اگر مقدار این امواج افزایش یابد، تخمک گذاری یا بلوغ تخمک را دشوارتر می کند. هشدار: اگر در حال حاضر مواد مغذی کافی را از رژیم غذایی خود دریافت می کنید، دیگر نیازی به مصرف قرص های بیشتری ندارید. وجود ندارد؛ حتی می تواند مضر باشد. کایروپراکتیک تعدادی از مطالعات نشان داده اند که تنظیم کایروپراکتیک (دستکاری ستون فقرات و سایر قسمت های بدن) به بهبود باروری کمک می کند، اما چگونه؟ اعصابی که به دستگاه تناسلی می روند از ستون فقرات عبور می کنند و دستکاری ستون فقرات به بهبود تعادل بین هورمون ها و افزایش شانس بارداری کمک می کند. هشدار: هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه کایروپراکتیک به باروری کمک می کند وجود ندارد. علاوه بر این، متخصص اشتباه می تواند به شما آسیب برساند.

دیدگاهتان را بنویسید